ویژگی سلولار در اپل واچ 3

ویژگی سلولار اپل واچ 3 آغازگر یک تحول عظیم خواهد بود

از زمان‌های دور هربار که کمپانی اپل تصمیم جدیدی در مورد محصولات خود گرفته و یا ویژگی خاصی را بر روی محصولات خود وارد بازار کرده است، تاثیر بسزایی در محصولات سایر کمپانی‌ها نیز گذاشته است. به نظر می‌رسد که این بار در دنیای ساعت‌های هوشمند شاهد این اتفاق هستیم. پیشبینی‌های شرکت بین‌المللی داده (IDC) چنین می‌نماید که اپل با افزودن قابلیت سلولار و پشتیبانی از سیم‌کارت به نسل سوم اپل واچ باعث تقویت بازار اسمارت‌واچ‌ها شده است. دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد: اولا برقراری اتصال بین کاربرانی که از فناوری سلولار اتصال می‌کنند می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. ثانیا این موضوع توجه مشتریان را بر روی ساعت‌هایی با قابلیت اتصال جلب می‌کند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که بازار خرید اپل واچ سهم خوبی در بین خرید ساعت هوشمند دارد و کاربران خواستار امکانات مشابه در ساعت های هوشمند خود خواهند بود.

قابلیت LTE اپل واچ 3

IDC معتقد است که دیر یا زود رقبای اپل نیز شروع به استفاده از این فناوری و افزودن قابلیت سلولار به ساعت‌های هوشمند خود خواهند کرد. همین موضوع باعث خواهد شد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری شروع به طراحی برنامه‌هایی ویژه برای قابلیت سلولار باشند و درنتیجه همه این‌ها، بازار خرید و استفاده از ساعت‌های هوشمند به شدت رونق خواهد یافت. بنا به پیشبینی‌های IDC، گوگل و سیستم‌عامل جدید Wear آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای اپل پیش از سایر کمپانی‌های دیگر این قابلیت را به ارمغان خواهند آورد. با این حال به عقیده جیتش اوبرانی، تحلیلگر ارشد IDC، بزرگترین مزیت رقابتی گوگل در ارائه ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خواهد بود.

اوبرانی در این رابطه می‌گوید: “بنا به دلایلی مانند قابلیت بالای سفارشی سازی و همچنین عدم وجود خدمات گوگل در چین، پیشبینی می‌کنیم که ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید به عنوان رقیب جدی برای WearOS وارد بازار خواهند شد.” خدمات گوگل در چین دردسترس نیستند. همین موضوع باعث شده تا Wear OS در بازار بسیار بزرگ چین ناکام بماند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی تمرکز خود را بر روی کار با اندروید قرار داده‌اند. به گزارش IDC در سال 2018 شاهد فروش 8 میلیون واحد ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید بوده‌ایم، در حالی که این رقم برای فروش ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS تنها به 5.4 میلیون واحد می‌رسد. بنا بر پیشبینی‌های این شرکت، تا سال 2022 این اختلاف حتی بیشتر نیز خواهد شد.

پیشبینی‌های IDC نتایج قابل توجهی را ارائه می‌کند: ساعت‌های هوشمند در حال افزایش تسلط خود در دنیای تکنولوژی هستند. اما به نظر می‌رسد که کاربرد این پوشیدنی‌های هوشمند در آینده از ردیابی سلامتی فاصله خواهد گرفت. در واقع بنا بر پیشبینی‌های این شرکت، تا سال 2022 ساعت‌های هوشمند 44.6 درصد از سهم تمامی کالاهای پوشیدنی را به خود اختصاص خواهند داد. با این حال به نظر می‌رسد که بازار محصولات ردیاب تناسب اندام تا چند سال دیگر با رکود مواجه شود. چرا که هم‌اکنون و در سال 2018 نیز میزان فروش این محصولات 6.6 درصد کاهش یافته است. در عوض پیشبینی می‌شود که قیمت فروش محصولات مرتبط با ردیابی تناسب اندام تا سال 2022 تا 50 دلار کاهش یابد. میزان فروش لوازم جانبی اپل واچ در بازار ساعت هوشمند نیز تابع این تغییرات است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما انتشار نخواهد یافت. فیلدهای ضروری با * علامت گذاری شده اند.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد. اولین نفری باشید که دیدگاه می نویسید.