افزایش طول عمر باری اپل واچ

راه های موثر برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ شما

با وجود اینکه باتری اپل واچ توانسته است در طول سال‌ها خود را ثابت کند، اما این اسمارت واچ باز هم تقریبا هر شب نیاز به شارژ کردن دارد. این مسئله به این بستگی ندارد که شما از سری جدید 4 استفاده می‌کنید یا از سری 1، سری 2 یا سری 3. اگرچه آپدیت‌های نرم افزاری به بهبود کارکرد باتری اپل واچ می‌پردازند و به شما کمک می‌کنند قبل از اینکه ساعت خود را بر روی دستگاه شارژ قرار دهید کمی بیشتر از آن استفاده کنید، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها باتری ساعت و دیگر وسایل خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

گفته شده است اپل واچ سری 5 دارای قابلیت نگه داشتن باتری برای چند روز می‌باشد. بنابراین تا زمانی که سری 5 اپل واچ وارد بازار شود، در اینجا بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد عمر باتری اپل واچ شما آورده شده است. در این بخش همچنین به شما آموزش داده می‌شود که چطور عمر باتری اپل واچ خود را بررسی کنید و متوجه شوید که تا چند ساعت می‌توانید از آن انتظار کار داشته باشید.

باتری اپل واچ چقدر شارژ نگه می‌دارد؟

باتری اپل واچ

مهم‌ترین چیزی که باید راجع به عمر باتری بدانید این است که این موضوع تماما نسبی است؛ یعنی شما می‌توانید از آن طوری استفاده کنید که در چشم به هم زدنی تمام باتری شما خالی شود یا اینکه می‌توانید کل روز ساعت را به مچ دست خود ببندید، هیچ استفاده‌ای از آن نکنید و در نهایت ساعت شما مدت زمان بیشتری باتری داشته باشد. متغیرهای زیادی در این مسئله دخیل هستند و این به شما بستگی دارد که تا چه زمانی بتوانید آن را نگه دارید.

فاکتورهای تخمین خاص برای مصرف باتری شامل 90 بار چک کردن، 90 نوتیفیکیشن، 45 دقیقه استفاده از اپلیکیشن و 60 دقیقه تمرین همراه با پخش موسیقی از اپل واچ (از طریق بلوتوث) می‌باشد. به عبارتی می‌توان گفت شما می‌توانید کل باتری را با دو ساعت تماس تلفنی از طریق بلوتوث، یک ساعت تماس LTE یا 7 ساعت پخش لیست موسیقی از طریق LTE تمام کنید.

با توجه به آزمایشی که بر روی‌ تمام سری‌های اپل واچ انجام شد، گاهی اوقات نیاز است اسمارت واچ خود را در هر روز شارژ کنید. به همین دلیل مهم است که بدانید فرایند شارژ کردن دوباره آن چقدر طول می‌کشد.

شارژ کردن اپل واچ چقدر طول می‌کشد؟

برای هر دو سری 3 و سری 4، اپل تخمین می‌زند که حدود 90 دقیقه طول می‌کشد تا باتری به 80% برسد و برای رسیدن به 100% باید دو ساعت به شارژر متصل باشد. اگر از یک شارژر متفرقه استفاده می‌کنید، این مدت زمان شاید تغییر کند.

چگونگی بررسی عمر باتری اپل واچ

اگر یکی از افرادی هستید که به تازگی اپل واچ تهیه کرده‌اید، این امکان وجود دارد که در زمان گشت و گذار و بازی ابتدایی در منوها به درصد باتری دقت نکنید. تمام راه‌هایی که برای آگاهی از باقی مانده باتری شما وجود دارد در اینجا آورده شده است:

  • انگشت خود را بر روی صفحه ساعت بکشید تا به مرکز کنترل (Control Center) دسترسی پیدا کنید و درصد باتری را ببینید. برای کلیک کردن بر روی حالت مصرف کم باتری اپل واچ، درصد باتری را لمس کنید و سپس نوار Power Reserve را بکشید.
  • بر روی برخی از واچ فیس‌ها، می‌توانید آیتم باتری را اضافه کنید.
  • می‌توانید ویجت باتری را به آیفون اضافه کنید تا درصد باتری اپل واچ متصل را به شما نشان دهد.
  • وقتی اپل واچ شما در حال شارژ شدن در حالت Nightstand قرار دارد، خیلی ساده بر روی آیکون شارژ سبز ضربه بزنید تا درصد باتری را چک کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

در ادامه به نکاتی راجع به ذخیره باتری اشاره شده است که در بسیاری از مواقع می‌تواند به شما کمک کند.

قابلیت روشن شدن با بلند کردن دست را غیرفعال کنید

اپل واچ از قابلیت گردش نما و سرعت سنج خود استفاده می‌کند تا هر زمانی که مچ دست خود را بلند می‌کنید، سریعا نمایشگر را روشن کند. متاسفانه این امر به این معنی است که هر بار که شما مچ خود را بلند می‌کنید، مانند زمانی که فیلم نگاه می‌کنید یا دست خود را بلند می‌کنید، نمایشگر فعال خواهد شد. هر بار که نمایشگر فعال شود، ناچارا میزان باتری به طور جزئی کم می‌شود.

به راحتی می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است به Settings > General > Wake Screen رفته و «Wake Screen on wrist Raise» را خاموش کنید. پس از آن برای دیدن نمایشگر کافی است بر روی صفحه ضربه بزنید یا یک دکمه را فشار دهید.

تغییر رنگ

کم کردن رنگ در اپل واچ

با توجه به اینکه بک گراند مشکی برای نمایشگر AMOLED انرژی کمتری مصرف می‌کند، اپل واچ از بک گراند مشکی استفاده می‌کند. برخی از واچ فیس‌ها، مانند میکی موس (Mickey Mouse) یا اکتیویتی فیس (Activity Face) از رنگ‌های شاد زیادی استفاده می‌کنند و بالطبع باتری بیشتری نیز مصرف می‌کنند.

بخاطر اینکه watchOS به شما اجازه می‌دهد تعدادی واچ فیس سفارشی ایجاد کنید، بهتر است یک واچ فیس مشکی و خاکستری ساده نیز در کنار بقیه تنظیم کنید تا هر زمانی که باتری شما در حالت هشدار است از آن استفاده کنید. تعدادی فیس‌های مینیمالیست مانند Numerals و X-Large وجود دارد که بسیار مناسب این شرایط هستند. متناوبا اگر در تنگنا قرار دارید، می توانید حالت Grayscale را با رفتن به General > Accessibilty روشن کنید.

بازکردن قفل با گوشی

وقتی در حال تنظیم اپل واچ خود هستید، از شما پرسیده می‌شود آیا دوست دارید آپشن بازکردن قفل با آیفون را فعال کنید یا خیر. این گزینه دقیقا این گونه کار می‌کند که وقتی شما قفل گوشی آیفون خود را باز می‌کنید، قفل اپل واچ شما نیز باز می‌شود. نیازی به تایپ رمز بر روی آن صفحه نمایش کوچک نیست، به علاوه می‌توانید با قرار ندادن Passcode زمان ذخیره کنید، ثانیه‌های باارزش تایم نمایشگر را ذخیره کنید و در نهایت کمی باتری ذخیره کنید.

مانیتور ضربان قلب را خاموش کنید

خاموش کردن مانیتور ضربان قلب اپل واچ

اگر نمی‌خواهید اپل واچ شما هر چند دقیقه ضربان قلب‌تان ارزیابی کند، می‌توانید مانیتور میزان ضربان قلب را غیرفعال کنید. وقتی مانیتور ضربان قلب دائما ضربان قلب شما را چک می‌کند، مقدار چشمگیری از قدرت باتری را نیز استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است به راحتی می‌توانید این گزینه را خاموش کنید. برای اینکار کافی است به قسمت Privacy > Motion & Fitness بروید. وقتی وارد این بخش شدید، اگر دیگر المان‌های فیتنس نیز برای شما خیلی حیاتی نیستند، می‌توانید قابلیت ردیابی فیتنس را نیز خاموش کنید.

Workout Power Saving Mode

اگر می‌خواهید در زمان تمرین باتری ذخیره کنید، اپل یک حالت برای آن تعبیه کرده است. اگر Workout Power Saving Mode بخش General برنامه‌های اپل واچ را روشن کنید، گوشی مانیتور ضربان قلب را برای ورزش‌های پیاده روی و دویدن خاموش خواهد کرد. محاسبات کالری سوزاندن شما شاید دقت کمتری داشته باشد، اما در زمان تمرینات عمر باتری بیشتری بدست خواهید آورد.

خلاص شدن از شر یادآورهای Activity

خلاص شدن از شر یادآورد Activiy در اپل واچ

برنامه Activity همیشه در دسترس است. این برنامه اگر برای 50 دقیقه بدون حرکت نشسته باشید، به شما یادآور می‌شود که بایستید. هر 4 ساعت به شما آپدیت‌های جدیدی برای پیشرفت می‌دهد. وقتی به چیزی دست پیدا کنید، به شما اطلاع می‌دهد. هر هفته یک خلاصه از کارهایی که کرده اید به شما می‌دهد و به شما اهداف جدیدی برای هفته آینده پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت مفید است، اما تمام این نوتیفیکیشن‌ها می‌تواند عمر باتری را به طور چشمگیری کاهش دهد. شما می‌توانید یادآورها را در منو Activity برنامه همراه خاموش کنید.

تنظیم لرزش‌های لامسه‌ای

بدیهی است که دریافت آن لرزش ملایم در زمان دریافت پیام یا تماس، یک راه عالی برای اطلاع رسانی به شما می‌باشد، اما محدود کردن آن می‌تواند تاثیر کمی بر روی میزان باتری شما داشته باشد.

خاموش کردن سیری

هربار که نمایشگر شما روشن است، اپل واچ در جستجوی آن دو کلمه جادویی «Hey Siri» است تا دستیار شخصی اپل بتواند قرار ملاقات بعدی شما را تعیین کند یا موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند. درست است که راه خوبی برای دستیابی به کارهای خود است، اما راه خوبی برای خالی کردن باتری شما نیز می‌باشد. برای خاموش کردن آن می‌توانید به بخش General در تنظیمات بروید.

Do Not Disturb را روشن کنید

روشن کردن Do Not Disturb در اپل واچ

فرض کنید در جلسه مهمی هستید و می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های اپل واچ خود را غیرفعال کنید، اما می‌خواهید که بعد از جلسه بدون گردش در منوهای بزرگ آن را برگردانید. به نظر می‌رسد در این شرایط نیازمند «Do Not Disturb» هستید.

برای دسترسی به Do Not Disturb، واچ فیس را به پایین بکشید و Control Center را بالا آورید. بر روی آیکون ماه کلیک کنید و ساعت شما از تمام روشن شدن‌ها، لرزش‌ها یا صداها به طور موقت جلوگیری خواهد کرد. برای تنظیم اینکه این دوره چقدر باشد، آیکون را Force Touch کنید. به طور ماهرانه می‌توانید مانند آیفون، پایان Do Not Disturb را زمانی تعیین کنید که موقعیت فعلی خود را ترک می‌کنید.

رفرش‌های بک گراند را کم کنید

تمام برنامه‌های اپل واچ شما دائما در حال رفرش شدن در بک گراند هستند. این برنامه‌ها اطلاعات جدید دریافت می‌کند تا زمانی که برنامه را باز می‌کنید، آخرین خبرها یا امتیاز ورزشی را بدون هیچ گونه هدر دادن زمانی مشاهده کنید. این راحتی بهایی دارد و بهای آن عمر باتری می باشد.

یک منو Background App Refresh در بخش General اپل واچ وجود دارد. این همان جایی است که شما می‌توانید یا رفرش‌های بک گراند را خاموش کنید یا آن‌ها را روشن کنید یا فقط برای برنامه‌های خاصی فعال کنید. بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز خود رفرش کردن برنامه‌ها را اولویت بندی کنید و همزمان رفرش کردن برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید را خاموش کنید و در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

خاموش کردن صدا

هر بار که یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، اپل واچ به صدا در می‌آید. این گزینه زمانی که اهل فیدبک لامسه‌ای نیستید می‌تواند مفید باشد، اما میزان مصرف باتری را نیز فراموش نکنید. خیلی راحت می‌توانید انگشت خود را بر روی صفحه رو به بالا بکشید، بر روی آیکون زنگ ضربه بزنید و از شر صدا خلاص شوید.

از حالت تئاتر استفاده کنید

حالت تئاتر اپل واچ

حالت تئاتر برای جلسات و مکان‌های تاریک عالی است. این حالت بهترین نوع برای مکان‌هایی است که در انتظار علامت هستید اما نمی‌خواهید نمایشگر ساعت شما به طور اتفاقی روشن شود و حواس همه را پرت کند. با توجه به اینکه در این حالت نمایشگر روشن نمی‌شود، مصرف باتری آن نیز بالطبع زیاد نمی‌باشد و به این معنی است باتری بیشتری برای طول روز خواهید داشت.

حالت ذخیره نیرو را روشن کنید

اگر تمام کارهای لازم را برای کاهش مصرف برق انجام داده‌اید و هنوز خطر تمام شدن باتری برای شما وجود دارد، همیشه حالت ذخیره نیرو وجود دارد که می‌توانید بر روی آن کلیک کنید. برای فعال کردن این گزینه کافی است دکمه پاور را بزنید، چندثانیه نگه دارید و سپس حالت ذخیره نیرو را انتخاب کنید. این گزینه تمام ویژگی‌ها (به جز زمان) را خاموش می‌کند و به این معنی است که با یک صفحه سیاه بر روی مچ دست خود رو به رو نخواهید شد.

منبع: wareable

0 دیدگاه برای راه های موثر برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ شما

0 دیدگاه برای این محصول

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “راه های موثر برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ شما”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.