استفاده از ساعت هوشمند برای حفظ سلامتی

جاده‌ای به سوی سلامت: بهترین ساعت‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های ورزشی

اگر شما هم به‌دور از دغدغه‌های روزمره به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از تکنولوژی برای تسهیل مسیر خود کمک بگیرید. امروزه تکنولوژی در همان حال که سلامت ما را به خطر انداخته، همان قدر هم به فکر سلامتی ما هست. به عنوان مثال خرید ساعت هوشمند می‌تواند به عنوان یکی از انتخاب‌های موجود در بازار گجت‌های هوشمند ما را در امر کنترل فعالیت‌های جسمانی و حفظ تناسب اندام‌مان یاری کند. اگر چالش دویدن برای شما هم وجود دارد و در آن یک فرد آماتور به حساب می‌آیید یا اگر نسبت به فعالیت جسمانی‌ (مخصوصا دویدن) که دارید، نتیجه لازم را با کاهش وزن خود مشاهده نمی‌کنید، با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر بهترین ابزار سلامت و اپلیکیشن‌های مربوط به آن‌ها تا بهینه‌ترین راه را برای دونده شدن بیابیم.

در حالی که دویدن برای یک فرد امری سخت به نظر برسد، استفاده از گجت پوشیدنی یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت و بهبود این وضعیت، کمک به برنامه‌ریزی هرچه بهتر و بسیاری از قابلیت‌های ریز و درشتی خواهد بود که سطح آمادگی جسمانی او را افزایش دهد.

اگر از هر دونده‌ای بپرسیم، اولین قدم‌ها در شروع دویدن را سخت‌ترین قسمت آن می‌داند. البته منظور از اولین قدم‌ها، شروع این پروسه جذاب و کمی طاقت‌فرسا می‌باشد. اولین گام‌هایی که افراد در برنامه دویدن خود برمی‌دارند، به نحوی در حال بهبود استقامت و آمادگی جسمانی خود برای ورود به یک مرحله جدید می‌باشند. مرحله‌ای که دویدن نه تنها یک امر سخت نیست، بلکه فعالیت و حتی سرگرمی‌ است که ارزش تمام سختی‌های پشت سر گذاشته‌‌اش را دارد.

برای افرادی که نیاز به کمی پشتیبانی و برنامه‌ریزی دارند، راهنمایی‌های این پست نکات جالبی برای دستیابی هر چه سریع‌تر به اهداف دونده شدن آن‌ها را متذکر می‌شود.

شروع

ابزار سلامت

قبل از اینکه شروع به دویدن کنید، پیاده روی را تمرین کنید!

استفاده از یک گجت پوشیدنی که قابلیت ردیابی تعداد گام‌های طی شده را داشته باشد یک نقطه شروع مناسبی خواهد بود. در حال حاضر، طیف وسیعی از این گجت‌ها در قیمت‌های مختلف وجود دارد. پس پیشنهاد خرید اسمارت واچ یا اسمارت بند برای اول کار الزامی است.

در این بین ابزارهای سلامتی وجود دارند که به صورت تخصصی برای همین امر طراحی شده‌اند. خرید ساعت LG Watch Sport با توجه به وجود سنسورهای مختلف حرکتی، پیشنهادی مناسب می‌باشد. شما با مشاهده تعداد گام‌هایی که طی کردید به نحوی تشویق می‌شوید تا روزانه سعی در شکستن رکورد قبلی خود داشته باشید. به جای انتخاب پله برقی، از پله‌های معمول برای پیاده‌روی استفاده کنید. اگر مسیر شما از مبدا تا مقصد تنها یک ایستگاه اتوبوس هست، طی آن می‌تواند هدف‌گذاری مناسبی برای شروع پروسه دونده شدن شما باشد. گفتنی است خرید ساعت سامسونگ Gear S3 Sport هم از دیگر گزینه‌ها با پتانسیل بالا خواهد بود.

برای شرکت در یک مسابقه عمومی ثبت نام کنید

بله، این مرحله نه نیازی به تکنولوژی روز دارد، نه مرحله هزینه‌بری خواهد بود. این نوع هدف‌گذاری انگیزه مضاعفی را در افراد ایجاد می‌کند. یک مسابقه دویدن که در 6 ماه آینده برگذار می‌شود را پیدا و ثبت نام کنید. به منظور یادآوری تاریخ مسابقه را در تقویم یادداشت نمایید.

این مرحله با ایجاد یک انتظار در عموم به پایان می‌رسد، سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی یا کمی خصوصی‌تر در جمع‌های دوستان و آشنایان‌تان این موضوع را عمومی کنید. با انجام این امر، شما در عمل انجام شده قرار می‌گیرید! البته می‌توانید از روحیه دادن و پشتیبانی افراد نزدیک به خود نیز بهره‌مند شوید.

انتخاب بهترین اپلیکیشن سلامت ممکن

تعداد زیادی اپلیکیشن‌های سلامت وجود دارند که شما را در برنامه‌ریزی قدم‌زدن، قدم‌زدن به همراه دویدن و مرحله دویدن کمک می‌کند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها مانند Couch to 5K که برای سیستم عامل iOS طراحی شده استفاده از یک گجت پوشیدنی که از قابلیت GPS داخلی برخوردار هست را پیشنهاد می‌کنند. در ادامه بهترین اپلیکیشن‌های فیتنس و سلامت برای ساعت هوشمند را معرفی می‌کنیم.

Couch to 5K

اپلیکیشن سلامت Couch to 5K

این اپلیکیشن پیش‌تر فقط در صورت خرید ساعت هوشمند اپل واچ در دسترس کاربران قرار می‌گرفت و کاربران سامسونگ و ساعت‌های هوشمند اندرویدی از آن محروم بودند؛ برنامه جامعی برای اینکه چگونه شروع به دویدن کنید، چه وقت‌های پیاده‌روی کرده یا سرعت خود را افزایش دهید. برنامه‌ریزی این اپلیکیشن بسیار منظم و با دقت بالایی می‌باشد.

دانلود اپلیکیشن ساعت هوشمند Couch to 5K از اپ استور

دانلود اپلیکیشن ساعت هوشمند Couch to 5K از گوگل پلی

Official C25K

اپلیکیشن سلامت C25K برای ساعت هوشمند

برای شروع برنامه تناسب اندام، اپلیکیشن C25K هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. این اپلیکیشن برنامه مدونی برای شما در نظر گرفته و تمامی فعالیت‌های جسمانی مخصوصا دویدن را ردیابی می‌کند. خبر خوب برای طرفداران موسیقی و ورزشکار این است که اپلیکیشن مذکور به صورت کامل با سرویس اسپاتیفای و دیگر سرویس‌دهنده‌های موسیقی سازگاری کامل دارد. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی به هنگام ورزش به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوشی دهید.

دانلود اپلیکیشن ساعت هوشمند C25K از اپ استور

دانلود اپلیکیشن ساعت هوشمند C25K از گوگل پلی

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند مناسب برای فعالیت‌های جسمانی

ساعت هوشمند Samsung Gear Sport

ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Gear Sport

مانند تمام دستگاه‌های اندازه‌گیری رشته دوندگی (فاصله، سرعت و زمان)، ساعت هوشمند Samsung Gear Sport نیز ابزاری به شدت دقیق در این زمینه است. وجود سنسورهای ورزشی، GPS داخلی و شمارنده ضربان قلب را به این مهم بیافزایید تا ببینید تا با چه غول تکنولوژی در زمینه گجت‌های پوشیدنی طرف هستید. ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport توانایی همراهی شما در تمامی فعالیت‌های ورزشی، نه تنها دویدن بلکه دوچرخه سواری، کوهنوردی و حتی شنا را دارد. زیبایی و استایل خاص، برخورداری از کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی نرم‌افزاری عالی سامسونگ از جمله دلایل ما برای پیشنهاد خرید ساعت سامسونگ گیر اسپورت می‌باشد.

ساعت هوشمند LG Watch Sport

ساعت هوشمند ال جی Watch Sport

تنوع سنسورهای موجود در ساعت ال جی واچ اسپورت در کنار تجهیز این گجت به سیستم‌عامل اندروید Wear 2.0 موجب شده تا کاربران، مخصوصا علاقه‌مندان به ورزش و فعالیت‌های جسمانی از تمامی قابلیت‌های این ساعت استفاده کنند. وجود GPS داخلی، تکنولوژی NFC و سنسور شمارش ضربان قلب از جمله مزایای نسخه اسپورت ساعت هوشمند LG Watch می‌باشد. قیمت خرید ساعت ال جی LG Watch Sport در کنار ظرفیت باتری فوق‌العاده آن از دیگر دلایل مناسب خواندن این گجت ال‌جی برای کنترل فعالیت‌های جسمانی می‌باشد.

با دقت به قلب خود گوش کنید

استفاده از شمارنده ضربان قلب تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای لازم نیست. دانستن تعداد ضربان قلب در دقیقه یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود وضعیت برنامه فعالیت ورزشی شما خواهد بود تا هرچه سریع‌تر به هدف خود برسید. برای کاهش وزن تنها دویدن برای مدت زمان زیاد کارساز نیست؛ شما می‌توانید با انجام تمرینات به اصطلاح کم حجم، شرایطی که ضربان قلب شما در نصف حالت حداکثر خود قرار دارد، تاثیرات به‌سزایی را در کاهش وزن خود و طبیعتا رشد مقاومت در دویدن مسافت‌های طولانی مشاهده کنید. 

یکی دیگر از مزایای ساعت هوشمند مجهز به شمارنده ضربان قلب این است که شما دقیقا وضعیت قلب خود را مانیتور می‌کنید، این وضعیت به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که بدن شما کشش بیش از حد برای انجام تمارین پیش رو را دارد به خود سخت نگیرید! کمی استراحت و شروع دوباره تمرین نیز پیشنهاد بدی برای تازه‌کارها نخواهد بود. البته دسترسی به این امکان با پرداخت هزینه کمتر و خرید مچ بند هوشمند نیز میسر می‌شود.

اگر ریتم تپش قلب شما در هنگام دویدن یا پیاده‌روی‌های سریع شما 175 bpm باشد، نشانه خوبی برای این است که کمی از فشار وارده به بدن خود بکاهید و به قدم‌زدن‌های آرام رو بیاورید. به عنوان مثال در روزهای اولیه که بدن در حال افزایش مقاومت و پایداری کلی خود می‌باشد، بیش از اندازه به خودتان فشار نیاورید، تقلای بیش از اندازه هیچ کمکی برای کاهش مدت زمان هرچه بیشتر حرفه‌ای شدن شما در دویدن نخواهد کرد.

و در آخر: به هنگام دویدن GPS ساعت هوشمند خود را روشن کنید

وابسته بودن ساعت هوشمند به چی‌پی‌اس گوشی یکی از معضلات اساسی به هنگام ورزش‌های پر تحرک است. خرید ساعت هوشمند که دارای GPS داخلی می‌باشد نیز کمک بسیار زیادی به شما در آنالیز وضعیت جسمانی و برنامه ورزشی شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید که قبل از شروع دویدن و پیاده روی خود GPS اسمارت واچ خود را تنظیم کنید. میزان مسافت طی شده در کنار کالری مصرف شده شما در جریان پیش رفتن پروسه دونده شدن شما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

0 دیدگاه برای جاده‌ای به سوی سلامت: بهترین ساعت‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های ورزشی

0 دیدگاه برای این محصول

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “جاده‌ای به سوی سلامت: بهترین ساعت‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های ورزشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.